Vai aizraujošs, sacensību garu raisošs un dažāda vecuma cilvēkiem piemērots motorizētais izklaides veids var būt tikai visiem ierastais un labi zināmais asfalta seguma īres kartings? Mēs sakām – nebūt ne!

Mani sauc Klāvs un esmu RTU 5. kursa students un esmu izvēlējies sava bakalaura darba izstrādi saistīt ar Latvijā pavisam jauna koncepta izklaides veida radīšanu, kas var varētu būt saistošs un interesants kā bērniem, tā arī pieaugušajiem.

Ko darīt, ja “parastie” īres kartingi pa asfalta trasēm apnikuši un gribas izmēģināt ko jaunu uz četriem riteņiem? Kā īstenot kartingu biznesu, ja asfalta trases vai pat jebkāds asfalta segums nav pieejams? Un kādu motorizētās izklaides veidu izvēlēties, ja ir vēlme piedzīvot jaunas, elpu aizraujošas izjūtas? Mana atbilde uz visiem šiem jautājumiem – zemes kartings jeb dirtkart.

Lielai daļai cilvēku rodas jautājums – kas tad īsti ir zemes kartinga koncepts? Tas ir Latvijā vēl nebijis izklaides koncepts, taču okeāna otrā pusē ASV šāds kartinga veids tiek īstenots un attīstīts sacensību formātā ar principā nemodificētiem sporta kartingiem. Zemes kartinga jeb “dirt karting” trases netiek veidotas uz asfalta seguma, bet gan uz vienkārša zemes seguma, izveidojot trases konfigurāciju un nolīdzinot zemi trajektorijā, kur paredzēta trase. Šāds trases izpildījums ievērojami samazinātu izmaksas, ar kurām jārēķinās īres kartingu biznesa uzsācējam. Trases iespējams izveidot daudz dažādos veidos, izmantojot interesantas idejas un jaunievedumus īres kartingu sfērā. Trases izveidē ierobežojošais faktors ir cilvēka izdoma!

Un labākais – ar vasaras sezonu nekas nebeidzas, jo šādu īres kartingu plānots ekspluatēt arī sniegotos ziemas apstākļos speciāli ieveidotā pieblietēta sniega trasē, lai pašiem trakākajiem nebeidzamu piedzīvojumu meklētājiem būtu iespēja rast interesantus izklaides veidus arī ziemā.

Šīs vasaras garumā, sadarbībā ar LAF juridiskā biedra Jaunatnes tehnisko sporta veidu centru un ar Ērika Gasparoviča atbalstu tiek strādāts pie Latvijā pirmā īres vajadzībām piemērota dirtkarta prototipa. Jau aizvadīti paši pirmie izmēģinājumi un varu teikt- visiem patīk! Milzīgs paldies Ērikam par ieguldījumu, atbalstu un padomu visā projekta laikā! Jelgavai un Latvijai kopumā vajag vairāk tādu cilvēku kā viņš!

Šobrīd jāturpina strādāt, lai pabeigtu pirmo prototipu un veiktu visus nepieciešamos uzlabojumus, lai kartingu aizraujoši un droši varētu ekspluatēt jebkurš interesents. Prototipēšanas stadijā tiek plānots veikt visdažādākos testus, lai atrastu kartinga “vājās vietas” un pārliecinātos par tā lietotāja drošību, kā arī uzlabotu prototipa kritisko detaļu izturību un ilgmūžību.

Sestdien 7. septembrī būšu Pasta salā, bet svētdien 8. septembrī sporta un atpūtas kompleksā “Rullītis”, kur būšu ar zemes kartingu tehnikas un inovācijas festivālā – “Mehatrons”. Ikviens interesents ir laipni aicināts iepazīties ar manu bakalaura darbu. Vairāk informācijas par festivālu ir pieejams šeit.